Прозорість та інформативна відкритість

СТАТУТ

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішенням Медведівської сільської ради

від 28.08.2019 р. №12-5/VII


СТАТУТ

ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

«СВІТАНОК»

МЕДВЕДІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(Нова редакція)

2019 року

с.Медведівка

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Заклад дошкільної освіти «Світанок» (далі - заклад дошкільної освіти) Медведівської сільської ради Черкаської області створено на підставі рішення сесії Медведівської сільської ради перейменований з Дошкільного навчального закладу «Світанок». Нова редакція статуту приймається у зв'язку зі зміною назви та набуття чинності нового Закону України «Про освіту» від 5 вересня 2017 року із змінами № 2145 - VIII, Закону України «Про дошкільну освіту » (у редакції від 02.10.2018).

1.2. Повна назва дошкільного навчального закладу - ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ «СВІТАНОК» МЕДВЕДІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ.

1.3. Скорочена назва закладу дошкільної освіти: ЗДО «Світанок».

1.4. Місцезнаходження закладу дошкільної освіти: Україна, 20930, Черкаська область, Чигиринський район, с. Медведівка, вул. Перемоги, 1д.

1.5. Засновником закладу дошкільної освіти є Медведівська сільська рада Черкаської області (Код ЄДРПОУ 33369798 місцезнаходження: вулиця Б.Хмельницького будинок 44в, с. Медведівка, Чигиринського району, Черкаської області, Україна, поштовий індекс 20930) (далі - Засновник)

1.6. Організаційно - правова форма: комунальна організація (установа, заклад).

1.7. Заклад дошкільної освіти є неприбутковою бюджетною установою.

1.8. Права та обов'язки юридичної особи заклад дошкільної освіти набуває з дня його державної реєстрації.

1.9. Засновник здійснює фінансування закладу дошкільної освіти, його матеріально - технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

1.10. Заклад освіти в своїй діяльності керується Конституцією України (254к/96 - ВР), Законами України "Про освіту від 5 вересня 2017 року із змінами № 2145 - VIII, Закону України «Про дошкільну освіту » (у редакції від 02.10.2018), Положенням про дошкільний навчальний заклад України (далі - Положення), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. N 305 (305-2003 - п), іншими нормативно-правовими актами, рішеннями засновника, розпорядженнями сільського голови, наказами відділу освіти , культури, охорони здоров'я , молоді та спорту Медведівської сільської ради та власними установчими документами (Статутом).

1.11. Заклад освіти є юридичною особою, має печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами, реєстраційний рахунок в органах Державного казначейства.

1.12. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.

1.13. Діяльність закладу освіти направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров'я дітей; формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.

1.14. Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством, Положенням та даним статутом.

1.15. Заклад освіти несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

  • реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом України "Про дошкільну освіту";
  • забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу;
  • дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази.

1.8. Взаємовідносини між закладом освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

II. КОМПЛЕКТУВАННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

2.1. Заклад розрахований на 140 місць.

2.2. Групи у закладі дошкільної освіти комплектуються за віковими ознаками.

2.3. У закладі освіти функціонують групи загального розвитку.

2.4. Заклад освіти має 2 групи з денним режимом перебування дітей.

2.5. Наповнюваність груп дітьми визначається у відповідності з чинним законодавством.

2.6. Для зарахування дитини у заклад освіти необхідно пред'явити: медичну довідку про стан здоров'я дитини, медичну довідку про епідеміологічне оточення, свідоцтво про народження дитини, документ для встановлення батьківської плати.

2.7. За дитиною зберігається місце у закладі освіти державної та комунальної форм власності у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній період (75 днів).

2.8. Відрахування дітей із закладу освіти може здійснюватись за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють; на підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування в закладі освіти цього типу, у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом 2-х місяців.

2.9. Термін письмового повідомлення батьків або осіб, які їх замінюють про відрахування дитини 10 робочих днів.

2.10. Забороняється безпідставне відрахування дитини з закладу дошкільної освіти.

2.11. Заклад дошкільної освіти соціально-педагогічний патронат згідно Листа МОН України від 17 грудня 2008 року з метою забезпечення умов для здобуття дошкільної освіти дітьми дошкільного віку з особливими освітніми потребами та надання консультаційної допомоги сім'ї.

2.12. Діти, які перебувають у закладі освіти за короткотривалим режимом чи під соціально - педагогічним патронатом, зараховуються до основного складу та беруться на облік.

III. РЕЖИМ РОБОТИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

3.1. Заклад освіти працює за: п'ятиденним робочим тижнем протягом 10,5 годин. Вихідні дні: субота, неділя, святкові.

3.2. Заклад освіти працює за режимом, відповідно до правил внутрішнього трудового розпорядку та графіку роботи.

IV. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

4.1. Навчальний рік у закладі освіти починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня до 31 серпня (оздоровчий період) у закладі освіти проводиться оздоровлення дітей.

4.2. Заклад освіти здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та період оздоровлення.

4.3. Річний план роботи закладу освіти схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується керівником закладу освіти.

4.3. У закладі освіти визначена українська мова навчання і виховання дітей.

4.4. Освітній процес у дошкільному закладі здійснюється за державним стандартом - Базовим компонентом дошкільної освіти.

4.5. Заклад освіти може надавати додаткові освітні послуги за згодою та бажанням батьків.

V. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

5.1. Продукти харчування у заклад освіти надходять на основі угод з організаціями, постачальниками при наявності відповідних документів якості, надання яких передбачено чинним законодавством.

5.2. У закладі освіти встановлено 3-х разове харчування.

5.3. Контроль за організацією та якістю харчування, вітамінізацією страв, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотриманням термінів реалізації продуктів покладається на медичних працівників та керівника закладу освіти.

VI. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

6.1. Медичне обслуговування дітей закладу освіти здійснюється органом охорони здоров'я на безоплатній основі.

6.2. Медичний персонал здійснює лікувально-профілактичні заходи, в тому числі проведення обов'язкових медичних оглядів, контроль за станом здоров'я, фізичним розвитком дитини, організацією фізичного виховання, загартуванням, дотриманням санітарно-гігієнічних норм та правил, режимом та якістю харчування.

6.3. Заклад освіти надає приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально-профілактичних заходів.

VII. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

7.1. Учасниками освітнього процесу у закладі освіти є: діти дошкільного віку, керівник, педагогічні працівники, помічники вихователів, обслуговуючий персонал, батьки або особи, які їх замінюють, фізичні особи, які надають освітні послуги у сфері дошкільної освіти.

7.2. За успіхи у роботі встановлюються такі форми матеріального та морального заохочення: премії, подяки.

7.3. Права дитини у сфері дошкільної освіти:

  • безпечні та нешкідливі для здоров'я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;
  • захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку;
  • захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров'ю дитини, а також фізичного та психічного насильства, приниження її гідності;
  • здоровий спосіб життя.

7.4. Права батьків або осіб, які їх замінюють:

  • обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу;
  • звертатися до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;
  • брати участь в покращенні організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу;
  • відмовлятися від запропонованих додаткових освітніх послуг;
  • захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах і суді;

Батьки або особи, які їх замінюють, зобов'язані:

  • своєчасно вносити плату за харчування дитини в закладі освіти у встановленому порядку;
  • своєчасно повідомляти заклад освіти про можливість відсутності або хвороби дитини;
  • слідкувати за станом здоров'я дитини;
  • інші права, що не суперечать законодавству України.

7.5. На посаду педагогічного працівника закладу освіти приймається особа, яка має педагогічну освіту у відповідності з чинним законодавством, результативність та якість роботи,а також фізичний і психічний стан якої дозволяє виконувати професійні обов'язки.

7.6. Трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту" та іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, правилами внутрішнього трудового розпорядку.

7.7. Педагогічні працівники мають право:

  • на вільний вибір педагогічно доцільних форм, методів і засобів роботи з дітьми;
  • брати участь у роботі органів самоврядування закладу;
  • на підвищення кваліфікації, участь у методичних об'єднаннях, нарадах тощо;
  • проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;
  • вносити пропозиції щодо поліпшення роботи закладу;
  • на соціальне та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
  • об'єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
  • на захист професійної честі та власної гідності;
  • інші права, що не суперечать законодавству України.

7.8. Педагогічні працівники зобов'язані:

  • виконувати статут, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
  • дотримуватися педагогічної етики, норм загальнолюдської моралі, поважати гідність дитини та її батьків;
  • забезпечувати емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять її здоров'ю, а також від фізичного та психологічного насильства;
  • брати участь у роботі педагогічної ради та інших заходах, пов'язаних з підвищенням професійного рівня, педагогічної майстерності, загальнополітичної культури;
  • виконувати накази та розпорядження керівництва;
  • інші обов'язки, що не суперечать законодавству України.

7.9. Педагогічні та інші працівники приймаються на роботу до закладу освіти директором.

7.10. Працівники дошкільного закладу несуть відповідальність за збереження життя, фізичне і психічне здоров'я дитини згідно із законодавством.

7.11. Працівники закладу освіти у відповідності до статті 26 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (4004-12) проходять періодичні медичні огляди.

7.12. Педагогічні працівники дошкільного закладу освіти підлягають атестації яка здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до «Типового положення про атестацію педагогічних працівників України», затвердженого Міністерством освіти і науки України. Атестацію педпрацівників проводить атестаційна комісія Опорного закладу освіти «Медведівський ЗЗСО І-ІІІ ст. ім. М. Залізняка».

7.13. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов'язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації, не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

VIII. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ

8.1. Заклад дошкільної освіти підпорядкований і підзвітний Засновнику (власнику) - Медведівській сільській раді Черкаської області та відділу освіти, охорони здоров'я, культури, молоді та спорту Медведівської сільської ради у межах, визначених чинним законодавством.

8.2. Безпосереднє керівництво роботою закладу освіти здійснює його директор, який призначається і звільняється з посади засновником або уповноваженим ним органом управління освітою з дотриманням чинного законодавства.

Керівник закладу освіти:

  • відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законом України "Про дошкільну освіту", та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;
  • здійснює керівництво і контроль за діяльністю закладу освіти;
  • діє від імені закладу, представляє його в усіх державних та інших органах, установах і організаціях, укладає угоди з юридичними та фізичними особами;
  • розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу освіти; і відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу;
  • приймає на роботу та звільняє з роботи працівників закладу освіти;
  • видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, контролює їх виконання;
  • затверджує штатний розклад за погодженням із засновником (власником) закладу освіти;
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування

дітей;

  • затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників за погодженням з профспілковим комітетом;
  • забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил, техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;
  • контролює відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей їх віковим, психофізіологічним особливостям, здібностям і потребам;
  • підтримує ініціативу щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочує творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;
  • організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;
  • щороку звітує про навчально-виховну, методичну, економічну і фінансово-господарську діяльність закладу дошкільної освіти на загальних зборах (конференціях) колективу та батьків або осіб, які їх замінюють.

8.3. Постійно діючий колегіальний орган у закладі освіти - педагогічна рада ( не менше 4 осіб).

До складу педагогічної ради входять: керівник, педагогічні працівники, інші спеціалісти. Можуть входити голови батьківських комітетів. Запрошеними з правом дорадчого голосу можуть бути представники громадських організацій, педагогічні працівники загальноосвітніх закладів, батьки або особи, які їх замінюють.

Головою педагогічної ради є директор закладу освіти.

Педагогічна рада закладу:

  • розглядає питання освітнього процесу в закладі освіти та приймає відповідні рішення;
  • організує роботу щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження досягнень науки, передового педагогічного досвіду;
  • приймає рішення з інших питань професійної діяльності педагогічних працівників.

Робота педагогічної ради планується довільно відповідно до потреб закладу освіти.

Кількість засідань педагогічної ради становить 4 на рік.

8.4. Органом громадського самоврядування закладу є загальні збори колективу закладу та батьків або осіб, які їх замінюють, які скликаються не рідше одного разу на рік.

Рішення загальних зборів приймаються простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх.

Загальні збори:

  • приймають Статут, зміни і доповнення;
  • обирають раду закладу освіти, її членів і голову,

встановлюють терміни її повноважень;

  • заслуховують звіт керівника закладу, голови ради закладу освіти з питань статутної діяльності закладу, дають їй оцінку шляхом таємного або відкритого голосування;
  • розглядають питання навчально-виховної, методичної та фінансово-господарської діяльності закладу освіти;
  • затверджують основні напрями вдосконалення роботи і розвитку закладу освіти.

8.5. У період між загальними зборами діє рада закладу освіти (у малокомплектних закладах освіти функції ради можуть виконувати загальні збори).

Кількість засідань ради визначається за потребою.

Засідання ради закладу освіти є правомірним, якщо в ньому бере участь не менше двох третин її членів (працівники закладу освіти, батьки, засновники, спонсори та інші).

Рада закладу організовує виконання рішень загальних зборів, розглядає питання поліпшення умов для здобуття дошкільної освіти, зміцнення матеріально-технічної бази, поповнення й використання бюджету закладу, вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу, погоджує зміст і форми роботи з педагогічної освіти батьків;

8.6. У закладі освіти може діяти піклувальна рада - орган самоврядування, який формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, навчальних закладів, організацій, окремих громадян з метою залучення громадськості до вирішення проблем освіти, забезпечення сприятливих умов ефективної роботи закладу освіти.

Піклувальна рада створюється за рішенням загальних зборів або ради закладу освіти. Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах закладу освіти і працюють на громадських засадах. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менше ніж чотири рази на рік.

Основними завданнями піклувальної ради є:

  • співпраця з органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями, закладами освіти, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов утримання дітей у дошкільному закладі;
  • сприяння зміцненню матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновлювальної, лікувально-оздоровчої бази закладу освіти;
  • сприяння залученню додаткових джерел фінансування закладу освіти;
  • сприяння організації та проведенню заходів, спрямованих на охорону життя та здоров'я учасників освітнього процесу;
  • організація дозвілля та оздоровлення дітей та працівників закладу освіти;
  • стимулювання творчої праці педагогічних працівників;
  • всебічне зміцнення зв'язків між родинами дітей та закладом освіти;
  • сприяння соціально-правової, захисту учасників освітнього процесу.

IX. МАТЕРІАЛЬНО - ТЕХНІЧНА БАЗА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

9.1. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу освіти.

9.2. Майно закладу освіти належить йому на правах оперативного управління відповідно до чинного законодавства.

9.3. Заклад освіти відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природніми ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм їх охорони.

9.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу освіти проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завданні закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до законодавства.

X. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

10.1. Джерелами фінансування закладу освіти є кошти:

  • власника відповідного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування;
  • батьків або осіб, які їх замінюють;
  • добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб;
  • інші надходження, не заборонені чинним законодавством.

10.2. Заклад освіти за погодженням із засновником має право:

  • придбавати, орендувати необхідне йому обладнання та інше майно;
  • отримувати допомогу від підприємств, установ, організацій або фізичних осіб;
  • здавати в оренду приміщення, споруди, обладнання юридичним та фізичним особам для провадження освітньої діяльності згідно із законодавством.

10.3. Статистична звітність про діяльність закладу освіти здійснюється відповідно до законодавства.

10.4. Порядок ведення діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти визначається законодавством, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковуються дошкільні заклади.

За рішенням засновника закладу бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію.

XI. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

11.1. Основною формою контролю за діяльністю закладу освіти є державна атестація, що проводиться один раз на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

11.2. Контроль за дотриманням закладом освіти державних вимог щодо змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти здійснюється місцевими органами виконавчої влади: відділом освіти.

11.3. У період між атестацією проводяться перевірки закладу освіти з питань, пов'язаних з навчально-виховною діяльністю. Зміст, види, періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1-2 рази на рік.

11.4. Зміст, форми, періодичність контролю не пов'язаного з освітнім процесом визначається власником та уповноваженими органами.

ХІІ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

12.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію закладу освіти приймає власник відповідно до чинного законодавства.

Реорганізація закладу освіти відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення.

Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною власником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом освіти.

12.2. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно закладу освіти , виявляє її дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його власнику.

12.3. У випадках реорганізації права та зобов'язання закладу освіти переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства.

© 2020 ЗДО "Світанок".Медведівка, вул. Перемоги, 1д
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати